sewing/naaien

Ishi Contest

14:11

De ishi jurk, toen hij utikwam bleef hij dagen door mijn hoofd spoken. Eigenlijk heb ik nog zat patronen die ik kan gebruiken en wil ik de helft nog uitproberen en liggen klaar om te maken. Zucht.. toch maar overstag gegaan en het patroon gekocht van straight grain. Ik kon het niet laten om gelijk even een proefmodel te maken voor mijn 5 jaar oude dochter van een restje dapper stof die ik nog had liggen. Ik was bang dat de jurk veeeeeeelste kort zou zijn, ik maakte maat 6 jaar en ondanks dat zij normaal maat 8! ja 8 jaar draagt valt het tekort gehalte goed mee! eindelijk een patroon waar ze nog even wat mee kan! en zie hier het resultaat! Ik heb de jurk ook gelijk maar mee laten doen in de ISHI contest. Inmiddels ligt er al weer een nieuwe op de snijtafel met een heleboel ideeen, die zal nog even moeten wachten! :)

The ISHI dress, when it first came out, it haunted me for days. Honestly I have enough patterns laying around here and lots of things I wanted to sew out of them. But Eventually I just bought it.. you cannot have to many patterns :) I couldn't resist making a tryout model for my 5 year old girl (who mostly wears size 8) and made size 6 according to the measurments, thinking it would be far too short. But nothing of that is true, it came out fine! See the result below. Finally a pattern that last a little longer. I entered the ISHI contest with this dress and another seaish dress is in the make, but that will have to wait!






You Might Also Like

0 reacties

Follow

Volgers