Circus Zwierjurk

19:07

In de eind week van school hadden ze het thema circus, en op twee dagen van de week mochten ze verkleed naar school. Gelukkig had ik al een Zwierjurk gemaakt voor de zomer! Met allemaal circus paardjes (een soort patchwork stof was het) dus heel veel verschillende printjes bijelkaar.  Ik vond dat prima passen bij het thema (ze hadden de brief een week van te voren meegekregen en ik vond het wat kort dag om twee complete nieuwe outfits te naaien!)het moet immers ook draagbaar blijven vind ik. Ik doe niet aan 1x dragen en dan nooit meer :P
Na wat gestuntel door mijn boekjes heen, niet het geschikte patroon kunnen vinden. Ergens stond me bij dat ik nog wat patronen op mijn computer had staan van het Amerikaanse bedrijf Create kids couture. Ik vond de per-fec-te jurk! Lola's tiered twirly dress heet het patroon dat ik heb gebruikt.

 Om te beginnen werd het ook wel eens tijd dat ik nu eindelijk onder de knie zou krijgen hoe je moet rimpelen met de overlock! en jahoor, na veeeeel proberen zijn(bij mij althans) de perfecte instellingen voor mijn Lewenstein 700DE naalden op 7-7-4-4 differentieel op 2 en steek groote en breedte allebei op max. Je maakt meer rimpels door de naalden hoger te zetten en minder rimpels door ze juist naar beneden te doen.
 En zo zat de jurk eigenlijk supersnel in elkaar! Ook de rolzoom is gemaakt met mijn overlock machine! perfect voor katoentjes! (op de een of andere manier vind ik een rolzoom in tricot niet je-van-het) de jurk heeft een hals strik en elastiek in de rug om hem netjes aan te laten sluiten.
 Ook de sminck heb ik natuurlijk zelf gedaan, ze moest en zal een vlinder! dan maar een vlinder :) deze mama is niet zo heel moeilijk.
En daarmee sluit ik mijn blogje weer af, hopelijk hebben jullie gelijk weer inspiratie opgedaan (al is de zomer toch nu wel echt over. hier verdwijnt hij in de kast voor volgend jaar)

Stof: Stoffenspektakel Gorichem
Garen: gutterman
Patroon: Lola's tiered twirly dress van create kids couture

You Might Also Like

1 reacties

Follow

Volgers